Základem je znalost stanovování cílů dle metodiky SMART. Účastníci dokážou ve své organizaci (pobočce, oddělení) zpracovat strategický rámec (poslání, vizi, strategické cíle…) a k tomu jasně formulovat strategii. To vyžaduje vyhodnocení současného stavu pomocí základních nástrojů (SWOT, SMART) a nastavení rozvoje organizace, určení cílů, k nimž se má organizace ubírat.
Úšastník musí vědět, co chce dokázat a kam chce pod svým vedením zařízení dovést. To v praxi znamená, že musí po důkladné analýze vytvořit plán nebo strategii zařízení s minimálně jedno- až tříletým výhledem a nesmí samozřejmě chybět důkladná ekonomická rozvaha.
Důležité je umět spolupracovat na strategickém rámci organizace s dalšími pracovníky organizace, kteří se na zpracování podílejí a znají jej. Účastníci také umí tyto dlouhodobé záměry rozpracovat do plánů jednotlivých pracovníků. Umí také jednotlivé pracovníky seznámit s jejich úlohou na realizaci strategického plánu organizace.
Požadované vědomosti a dovednosti:
Materiály ke stažení: