Tvorba strategického plánu

Základem je znalost stanovování cílů dle metodiky SMART. Účastníci dokážou ve své organizaci (pobočce, oddělení) zpracovat strategický rámec (poslání, vizi, strategické cíle…)  a k tomu jasně formulovat strategii. To vyžaduje vyhodnocení současného stavu pomocí základních nástrojů (SWOT, SMART) a nastavení rozvoje organizace, určení cílů, k nimž se má organizace ubírat.

Úšastník musí vědět, co chce dokázat a kam chce pod svým vedením zařízení dovést. To v praxi znamená, že musí po důkladné analýze vytvořit plán nebo strategii zařízení s minimálně jedno- až tříletým výhle­dem a nesmí samozřejmě chybět důkladná ekonomická rozvaha.

Důležité je umět spolupracovat na strategickém rámci organizace s dalšími pracovníky organizace, kteří se na zpracování podílejí a znají jej. Účastníci také umí tyto dlouhodobé záměry rozpracovat do plánů jednotlivých pracovníků. Umí také jednotlivé pracovníky seznámit s jejich úlohou na realizaci strategického plánu organizace. 

Požadované vědomosti a dovednosti:

  • Zná různé druhy plánování.
  • Ví, co je poslání, vize, strategický plán, operativní plán, operační plán.
  • Zná různé analytické metody (SWOT, STEP, STEEP…).
  • Dokáže efektivně používat metodu brainstormingu či brainwritingu.
  • Dokáže zpracovat ucelenou strategii, popsat ji do konkrétních cílů a činností a alokovat pro to přiměřené zdroje.
  • Dokáže rozpracovat strategický plán organizace až do dílčích úkolů jednotlivce.
  • Zná různé druhy strategií a umí je použít.
  • Ví, co je balanced scorecard.
  • Dokáže použít balanced scorecard.
  • Zná některé prognózovací metody (forecasting).
  • Dokáže provést měření a hodnocení výkonnosti organizace nebo jejích složek. 
  • Dokáže analyzovat vnější a vnitřní podmínky a v závislosti na tom přizpůsobuje strategii.
  • Dokáže flexibilně aktualizovat strategie.
  • Dokáže se dívat do budoucnosti.
  • Proč využívat video obecně?
  • Video ve vzdělávání
  • Inspirace
  • Jak se dívat skrz hledáček
  • Tvorba videa krok za krokem
  • Lektor před kamerou
  • Případové studie
  • Filmařská etika, ochrana osobnosti, autorské právo

 

Materiály ke stažení: