Pracovní konkurz (v uměleckých kruzích též casting :)) se používá v našem případě při výběru ředitelů příspěvkových organizací. Konkurz vyhlašuje zřizovatel v souladu s § 166 odst. 2 a 3 zákona č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon), ve znění pozdějších předpisů a § 3 vyhlášky č. 54/2005 Sb., o náležitostech konkursního řízení a konkursních komisích, konkursní řízení na funkci ředitele/ředitelky příspěvkových organizací
Konkurz se může dělit na následující fáze:
1. Vyhlášení – podmínky konkurzu jsou uveřejněny na stránkách zřizovatele a na Internetu. Sem patří formální záležitosti, požadavky kladené na účastníka (co se od něj vyžaduje) a také kdy a kde se konkurz koná.
2. Průběh – speciálně sestavená konkurzní komise vyslechne uchazeče. Základem je jasná koncepce o budoucnosti organizace a strategii, která k tomu vede.
3. Vyhodnocení – komise sestaví pořadí uchazečů dle jejich výsledků a předloží jej zpravidla radě města nebo kraje.
Materiály k použití:
Prezentace: Konkurzy
Příručka začínajícího ředitele