Příprava na budoucnost, kde prožijeme další část našich životů, vychází z modelu digitálně inteligentního člověka. Digitální inteligence je soubor sociálních, emočních a kognitivních schopností, které jednotlivcům umožňují čelit výzvám a požadavkům digitálního života. Digitálně inteligentní člověk je jedinec, který využívá osvojených digitálních vědomostí a dovedností pro jejich efektivní využití v osobních, životních a pracovních situacích. Tento jedinec je schopen se vyrovnávat s měnícím se digitálním prostředím a nástupem dalších nových digitálních technologií, jak v práci, tak v běžném životě. Díky tomu se nedostává do tzv. digitální propasti, což je určitá dysbalance vznikající mezi osobami, které zvládají (na různé úrovni) digitální technologie a těmi, kteří tuto dovednost postrádají. Digitálně inteligentní člověk disponuje souborem digitálních dovedností univerzálně použitelných v různých životních situacích. Tyto dovednosti jsou nejen výsledkem učení, osvojování vědomostí a dovedností, ale také nezbytným základem pro jeho kvalitní fungování ve všech oblastech života. Takové dovednosti jsou označovány jako digitální kompetence.
Digitální kompetence je soubor digitálních vědomostí a dovedností nutných k identifikaci, pochopení, interpretaci, vytváření, komunikování a v neposlední řadě bezpečnému a účelnému využívání digitálních technologií za účelem udržení či zlepšení kvality života své i svého okolí, např. za účelem pracovní nebo osobní seberealizace, rozvoje svého potenciálu a udržení či zvýšení participace na společnosti.
I. Informační a datová gramotnost
II. Komunikace a spolupráce
III.Tvorba digitálního obsahu
IV. Bezpečnost
V. Řešení problémů