2. oblast: Komunikace a spolupráce
Jedinec komunikuje prostřednictvím různých digitálních technologií a přizpůsobuje prostředky komunikace danému kontextu
Popis:
Jednou z výhod, které digitální technologie přináší je usnadnění a zrychlení komunikace. V současné době se neustále zvyšuje počet lidí, kteří s úspěchem využívají on-line komunikaci v řadě podob. Díky komunikaci on-line se prodlevy mezi předáním jakékoli informace adresátovi zkrátily na naprosté minimum. Na základě svých potřeb a dovedností si můžeme vybrat vhodný nástroj pro určitý druh komunikace (osobní, skupinová apod.). Dalšími dovednostmi jsou například efektivní postupy v e-mailové komunikaci - odeslat či otevřít odkaz na webové stránky, využít základního nastavení - “odpovědět všem”, “skrytá kopie”, upravení předmětu e-mailu a podobně, vyhledat zprávu či kontakt s vhodně zvoleným předmětem a přílohou, organizace seznamu kontaktů.
Úroveň kompetence: 2
Úroveň 0
-
Úroveň 1
Zná a dokáže využít jednoduchou komunikační technologii (e-mail, textové zprávy, chaty a sociální sítě) pro kontakt s rodinou, kolegou či známým. Umí pracovat se základním e-mailovým prostředím (seznam.cz, gmail.com, email.cz atd.). Dokáže pracovat se seznamem kontaktů..
Úroveň 2
Umí vybrat vhodný nástroj pro určitý druh komunikace. Dokáže rozlišit mezi soukromým a oficiálním sdělením a dle toho volí vhodný komunikační kanál (chatové aplikace, e-mail, videohovor). Ovládá základy skupinové komunikace (textové zprávy mezi více osobami, skupinový videohovor…).
Úroveň3
Navrhuje vhodné komunikační strategie a postupy pro daný typ interakce. Umí uspořádat videokonferenci nebo webinář.
Popis digitální kompetence: Ke stažení
Video: ZDE
Podcast: ZDE
E-learningový kurz: ZDE